Bästa fåtöljYanaSuperbekväm fåtölj, och jag älskar den här färgen.5
Mycket bekväm.SivDenna fåtölj är så bekväm, så när jag sätter mig i den på kvällen vid 22-tiden, så somnar jag och vaknar på morgonen vid 7-tiden. Detta har hänt ett antal gånger.5
Väldigt skön fotöljSagaJag älskar färgen på den här fotöljen! Därför behövde jag köpa den när jag såg att dom skulle sluta sälja den. Formen är också väldigt bekväm, jag gillar verkligen öronen och armstöden. Jag har inget dåligt stt säga om fotöljen, den är vädligt bekväm. Synd dock att man inte kan ta av tyget och tvätta det, men det finns överdrag att köpa till IKEAs strandmon fotölj just för att den är så populär.5
StrandmonKerstinMycket nöjd5
Go'stolenMariaSkön fåtölj för alla tillfällen. Enda nackdel är den gröna färgen där minsta dammkorn och tråd syns.
Bästa läsplatsen.4
StrandmonMatsSkön att vila ut i.5
FrågaLindaKommer Strandmon komma i grönt? Hade önskat en grön gammaldags nyans åt det ljusare hållet (jugendgrön). 😀5
ÖronlappsfåtöljLenaTyvärr drar den åt sig damm, hår och ludd pga att det är en sammetsyta. Får rolla den varje dag.3
Bra för min 89 åriga mamma, hon kan vila, slumra, få stöd för rygg och huvud.AnnaJust den modellen är bra för äldre personer som behöver vila mycket. Den ger bra stöd för ryggen och när hon somnar kan hon luta huvudet mot sidorna. Äldre dementa blir trygga av gammaldags stil på inredning. Ni borde ha fler möbler med gammaldags stil och även användar vänliga för äldre och handikappade. Ni borde kunna ha pensionärer och handikappade som testpersoner för att kunna undvika att äldre personer och äldreboenden köper in tex fåtöljer med låg rygg som blir utan stöd för rygg och huvud. Både handikappade och äldre vill ha både bekväma och snygga möbler.5
MonteringMonaDen var ett helvete och tog 8 svettiga timmar för båda fåtöljerna.4
Skönaste fåtöljenHansAbsolut den skönaste fåtöljen som finns och priset är perfekt:)5
Varför måste IKEA alltid avsluta sina mest lyckade produktserie?ChristianVarför i hela friden ska Strandmon med fotpall utgå inom kort!? Alla älskar den!
Jag vill köpa två till utöver den jag redan har men det är tydligen försent nu.5
Otroligt skön fåtöljAnonym recensentHar två av dessa. Kan verkligen koppla av när jag sitter i fåtöljen speciellt sen jag skaffade fotpallen också.5
Snygg och skönAnnetteSvår att få ihop sidorna fick tillkalla grannen5
StrandmonChristerInte så bekväm. Man sjunker ner i sitsens bakdel och blir "hängande" i knävecken när man skall stiga upp.3
Fåtölj STRANDMONSandraFina fåtöljer med bra sitt djup och bekväm sittdyna. Ett stort plus att det finns överdrag till fåtöljerna då man har katt.5
Bekväm.RutMycket skön att sitta i, bra för ryggen och nacken.5
Snygg och skön fåtölj men tyget är dåligt RoxanaHar en Strandmon i den härliga fina gula färgen, som jag absolut älskar. Både själva fåtöljen och färgen, tycker den är så snygg! Tyvärr mycket dåligt kvalitet på tygget, det blir nopprig väldigt fort och det är omöjligt att få bort fläckar från tyget....har försökt med speciell rengöringsskum för textilier/möbler, fläckarna är kvar och dessutom blir det stora runda fläckar av vatten ner det torkar.... Så vid närmare titt ser min fina gula fåtölj förjävligt ut, utan möjlighet att tvätta/rengöra tyget. Extremt dåligt och opraktiskt i en värld där man pratar hela tiden om återbruk och återanvändning...
4
Skön och snygg men undermålig kvalité JohanSittkuddden underdelen har tyget likt papper skavts sönder mot metallfjädringen, destsamma med själva stolens tyg vid fjädringen.1
SuperskönCarinaMin mamma har den och hon älskar den..hög rygg o skön o sitta i säger hon5