Overslaan en naar hoofdinhoud gaan

Waarom moet ik een recyclagebijdrage betalen?

Je bijdrage helpt om afgedankte elektrische toestellen veilig te behandelen en te recycleren.

Bij verkoop van elektrische toestellen, batterijen of producten die batterijen bevatten vraagt de Belgische wetgever ons een kleine bijdrage aan te rekenen die doorgestort wordt naar Recupel en Bebat.  

Op die manier zorgen we er samen voor dat die producten aan het einde van hun levensduur op een veilige en milieuvriendelijke manier verzameld, gesorteerd, verwerkt en gerecycleerd worden.

Recupel ​​​​​​​is een Belgische vzw die het inzamelen en verwerken van afgedankte elektrotoestellen en lampen organiseert.​​​​​​​
Bebat geeft gebruikte batterijen een nieuw leven, door ze in te zamelen, te sorteren en te recycleren.

Welke specifieke onderdelen van onze artikelen vind je onbevredigend of niet behulpzaam?

De tekst is verwarrend om te begrijpen

De tekst beantwoordt mijn vraag niet.

De tekst is relevant maar niet nuttig voor mij

De tekst is te lang of te kort

Bedankt voor je feedback!