Äntligen handskar i rimlig storlekAhmadJag var riktigt positivt överraskad av dessa. Vanligtvis brukar gummihandskar i L vara för små för mina händer, som inte ens är särskilt stora. Jag måste därför alltid leta efter handskar i XL. Hade därför låga förväntningar på dessa, som jag trodde skulle vara precis som alla andra. Dessutom kan man inte prova dem utan att förstöra paketet, så jag var ännu mer tveksam på grund av det.
Därför var det en sån lättnad att de var så lätta att få på sig. Hade faktiskt ändå önskat en liknande handske i storlek L, bara för att ännu lättare kunna ta på/av. Fyran är på grund av det, men det är bara en personlig preferens - vissa hade tyckt det blir för luftigt.
Utöver det känns de stabilare och slittåligare än andra diskhandskar, men vi får se hur det blir med tiden. Tycker de känns riktigt lovande och är väldigt positivt överraskad av IKEA här.
Priset är som vanligt jättebra i förhållande till kvaliteten, som i detta fall känns gedigen.
Dessutom mycket snyggare än övriga!4
StädhandskarSuzanneBra att de når upp långt på armen. Något stela och oföljsamma vid rörelse. Fyller sin funktion, men har inte hög kvalitet. Motsvarar det billiga priset.4
StädhadskarHamid Rezabra5
NöjdTarzaJättebra5
Bra passformYvonneBra att hanskarna är höga i skaftet.5
Gjorda av latex...MartinHar hört att man kan bli allergisk mot latex, och inom sjukvården undviker dom latex.
Jag hittar inte nånstans på förpackningen att de är gjorda av latex, men märkte det pga av att de doftade som ballonger. På hemsidan måste man klicka produktinformation och sedan material och skötsel för att upptäcka att det är latex.
Vad jag förväntade mig:
Att det står latex tydligt nånstans på framsidan av produkten, nära namnet.
Att det på hemsidan står städhandskar latex, och att det i beskrivningen någonstans står t.ex. städhandskar av latex.2
BraLiselottKänns rejäla5
Ok, men sämre kvalité än väntatOliviaTycker dessa (de i grönvit färg, som jag tror är av exakt samma sort, som fanns tidigare) gått sönder fortare än andra handskar jag haft till disk regelbundet. Har trots det köpt dem flera ggr då de har ok pris och passform, men skulle vilja de höll längre.3
👍👍👍👍ElhamJättebra kvalitet och jag är nöjd.
Jag köper alltid den och rekommenderar den till andra5
Bra kvalitet och hållbarFatimaDe är lagom långa och har bra kvalitet5
Jätte braSanaBra5
Jätte bra handskar!EmmaHar testat dessa ett tag nu och dom är väldigt hållbara! Jag tar hö med dessa till kaninen pga hö allergi och dom skyddar till o med mina ärmar för dom går långt upp på armen. Jätte nöjd!!5
PrisChristinaSå bra billiga handskar4
BraMonikaMycket bra men det är bara i två storlekar så lite tajt för mig.5
PerfektaMarieDessa är perfekta5
Good glovesMariaThey are durable5
Prisvärda och hållbara städhandskarAnders GunnarRINNIG städhandskar i storlek M är mycket prisvärda och hållbara, perfekta både för disk och städning. De känns slitstarka och skyddar händerna bra, men jag skulle behöva en storlek L för ännu bättre passform.5
En favorit i ny färgPaulaMjuka och praktiska handskar till ett mycket bra pris.5
Helt okejAryan Othman AbdullahDet kan inte blir bättre5
BraMohamedKva5